Sunday 4 September 2011

Perjalanan raya 2011

   Allahuakbar... Allahuakbar.... Allahuakbar..... takbir raya menandakan berakhirnya bulan ramadhan.... Raya tahun ni kami beraya di rumah keluarga aku.... tahun ni kami buat persiapan ala kadar je tapi tetap meriah.... kami sekeluarga pilih tema warna ala-ala biru gitu....
                                         
                                         

    Raya pertama ~~ Seperti biasa selepas sembahyang raya, balik rumah bersalam-salaman, tak pegi mana pun tunggu orang datang je.. ramai gak yang datang, lagi pun rumah mak aku buat laksa utara lak.. memang tak de peluang langsung nak keluar.... sebelah petang baru pegi beraya rumah mak mertua ( lagipun dekat je )  sebelah malam nye pegi rumah sedara kat batu 8, trong... bawa mak aku sekali.. pukul sebelas baru balik...
    Raya Kedua ~~ pagi-pagi lagi dah bangun sebab nak gi beraya di Teluk Intan & Bidor.... kami pegi dengan 2 buah keta... kat Teluk Intan keluarga sebelah bapa mertua aku.... kat Bidor lak saudara sebelah mak mertua aku.... punya la penat nasib baik jln. tak jem sangat... pukul 12 malam baru sampai rumah......
    Raya ketiga ~~ sebelah pagi nye pegi ziarah kubur arwah bapa aku... bawa mak & kakak aku sekali.. Alya pun ikut jugak.... lepas tu pegi pasar beli bahan-bahan utk masak... sebelah petangnya berangkat ke rumah mak mertua aku lak... bermalam kat sana..... sebelah malam nya keluarga sebelah kau datang beraya di rumah mak mertua aku.....
    Raya keempat ~~ sebelah petang kami pergi ke Kuala Gula... mak aku pun ikut jugak... sambil beraya sambil jalan-jalan... yang best nya kami makan kat restoren terapung... sedap gak masakan kat situ lagipun ikan kat situ fresh2 belaka.... harga pun x la mahal sangat... berbaloi la.. cuma nak pegi sana je jauh sikit...
     
                     
       
      Raya Kelima ~~ kami sekeluarga pegi zoo Taiping... Alya & Nisa bukan main seronok lagi... maklum la dah lama tak pegi zoo... aku masuk free je sebab ada member keja kat situ... petang baru balik.... sebelum balik makan yong tau foo dulu kat medan selera belakang bomba ( mesti singgah kalau balik kampung )
                       
         
     Raya Keenam ~~ bersiap-siap nak balik KL... bertolak dari kampung pukul 9.30am.... balik awal sikit takut jem..... perjalanan lancar walaupun kereta agak banyak.... sampai kat ruamh pukul 1.30pm... alhamdulillah semua nya selamat.......                                                                                                                                                                                                                                    

No comments:

Post a Comment